Енергийни бустъри

Смути срещу умора

Смути срещу умора

Брой преглеждания : 3637

Начин на приготвяне

Ако искаш да се пребориш с умората, трябват ти повече фибри! Изследване, публикувано в Международния вестник за храните, показва, че диетите, богати на фибри, осигуряват високи нива на бодрост във времето между закуска и обяд, когато обикновено се появява умората. Това смути съдържа всичко необходимо за предотвратяването ѝ. Богато е на фибри, благодарение на съставките като овесени ядки, кейл, засищащо кисело мляко. Това е закуска за шампиони! А ако ти липсва обичайната чаша сутрешно кафе, добави малко изстудено сварено кафе за допълнителна доза енергия.

  • Кейл (къдраво зеле)

    Къдравото зеле има много висока концентрация на два важни антиоксиданта - каротиноиди и флавоноиди, за които е доказано, че помагат за предпазване от рак на пикочния мехур, гърдата, дебелото черво, яйчника и простатата. Кейлът съдържа богато разнообразие от витамини и минерали, които подобряват здравето и прочистват сърдечно-съдовата система.

  • Банан

    Любимите банани са лесни за храносмилане и съдържат калий, фибри, манган и витамин C, което ги прави отлична храна за деца и хора, възстановяващи се от болести. Те помагат за добрия сън, подобряват функциите на имунната система, като също така помагат за усвояването и задържането на калций в тялото.

  • Овесени ядки

    Овесът, също като ечемика, съдържа специални фибри - бета глюкани, ефективни за намаляването на нивата на холестерола. Пълнозърнестите храни, като овесените ядки, допринасят за приемането на антиоксиданти и помагат за регулиране нивата на кръвната захар, полезен начин за предпазване от диабет тип 2. А знаеш ли, че овесените ядки се използват като естествен лек срещу сърбеж?

  • Персимон

    Тези сладки ярки плодове произлизат от Китай и са много вкусни и богати на хранителни вещества. Нискокалорични и с високо съдържание на антиоксиданти, те са също страхотни при храносмилателни проблеми. Персимонът е богат на фибри и помага при симптоми от подуване до запек, успокоява корема и потиска апетита.

  • Череши (без костилка)

    Често изтъкван като чудотворните плодове за спортисти, този сладък сладоледен топинг доказано ще сведе до минимум болките в мускулите и ставите след интензивна тренировка.

  • Карамфил

    Неразтворените цветове на карамфиловото дърво имат твърда обвивка и са пълни с етерични масла. През вековете са използвани като освежители за уста, а дори и днес служат като подправка, която прикрива вкуса на остарялата храна. Лесно е да включиш карамфил в менюто си, продава се в почти всички супермаркети.

  • Фурма

    Фурмите се използват в много сурови десерти или енергийни закуски. Те са леснодостъпен източник на въглехидрати и захар, което ги прави чудесен избор за мигновена енергия (идеално за спортисти). Фурмите не само ще подсладят Нутрибомбата, но и ще те заредят с фибри и калий, друг важен компонент за спортисти, който предотвратява мускулни спазми.

  • Морков

    Морковите са богати на разтворими фибри, а те помагат за намаляване на нивата на холестерол, като буквално го изтеглят от кръвта! Изобилие от бетакаротин помага за предпазване от някои видове рак, включително рак на стомаха, матката и устната кухина. А да не споменаваме колко са полезни за очите!

  • Кисело мляко

    Киселото мляко е чудесно разнообразие от обичайните видове протеини. То е страхотен източник на калций и съдържа малко въглехидрати (в полза на хората, които следят теглото си) и полезни бактерии. Спокойно може да го ползваш като полезна съставка в своята Нутрибомба, особено когато искаш да добавиш нещо за сгъстяване.

  • Кокосова вода

    Кокосовата вода се слави с откритите в съдържанието ѝ електролити, които хидратират по-добре и по-бързо от обикновена вода. Основният електролит в кокосовата вода е калият. Тя е с по-ниско съдържание на натрий от спортните напитки, но не съдържа добавена захар, изкуствени ароматизатори или оцветители!

Top