Орех

Орех

Има причина орехите да приличат на малки мозъци! Те са могъщ източник на омега-3 мастни киселини, за които е доказано, че помагат да се подобри мозъчното здраве и паметта. Една унция (28 гр.) орехи ти осигурява 2.5 гр. алфа-линоленова киселина (АЛК) - растителния източник на омега-3, 2 гр. фибри, както и доза магнезии и фосфор за здрави кости. Доказано е, че хората, които хапват порция ядки всеки ден, имат по-голям успех в отслабването и поддържането на здравословно тегло. Орехите съдържат гама-токоферол, особено полезна за сърдечното здраве форма на витамин E. Съдържат най-много антиоксиданти от всички ядки, както и противовъзпалителни съединения.

Ползи за здравето

  • Богати на омега-3 мастни киселини
  • Страхотен източник на антиоксиданти, елагова киселина и витамин E
  • Помагат да се смаже дебелото черво, за да се регулират червата

Избор

Най-добре да си купуваш орехи с черупките. Те не трябва да са напукани или с петна. Орехите с черупки могат да бъдат купени опаковани или насипно. Не избирай орехи, които изглеждат като гумени или сбръчкани, и се увери се, че нямат неприятна миризма. За съжаление тези ядки не са особено трайни, което се дължи на богатия състав на полиненаситени мазнини. Съхранявай ги в херметичен контейнер в хладилника, където би трябвало да издържат поне шест месеца или до година във фризера.

Принтирай
Top