11 невероятни храни срещу подуването на корема

11 невероятни храни срещу подуването на корема

#1: Безсолна храна

Да, определено няма да е толкова вкусна, колкото осолената, но понякога трябва да правим жертви, за да изглеждаме и да се чувстваме добре, нали? Повече сол в храната може да е причина тялото ви да задържа повече вода. Силно подправената храна има лош ефект , затова ако не можете да се откажете напълно от солта, поне я намалете.

#2: Вода

Тялото се нуждае от течности, за да извършва важни, поддържащи живота функции, но грешката, която повече хора правят е, че пият газирани напитки, които причиняват подуване и газове. Бъдете  честни със себе си: колко газирани напитки изпихте само тази седмица? Решението е лесно: сменете ги с обикновена вода или чай. Коремът ви незабавно ще усети разликата…

 #3: Банани

Какво, банани ли? Да, точно така. Те може да ви изглеждат много тежка храна, но всъщност съдържат фибри и калий, които намаляват задържането на вода от тялото. Добрата новина е, че можете да ги добавяте към всяка храна, която пожелаете: зърнена закуска, лека плодова следобедна закуска, плодова салата или дори десерт.

 #4: Кафяв ориз

Ако кафявият ориз действа добре против подуването, то белият има същия ефект, нали? Напротив! Кафявият ориз е добър хранителен избор, защото се смила за по-дълъг период от време, засища ви и вие не огладнявате бързо.

 #5: Пробиотично кисело мляко

Киселото мляко върши чудеса за храносмилателната система, а доброто храносмилане и здрав стомашно-чревен тракт се справят лесно с газове и подобни неразположения, които причиняват нежеланото подуване.

#6: Краставица

С парчета краставица не само се справяте с кръговете под очите, но и може да се предпазите или да облекчите подуването. Те са естествен диуретик и с тях се отделя излишната вода от тялото. А това ще ви помогне, когато се усещате подути.

#7: Целина

Естествен враг на подуването, целината съдържа повече вода, с помощта на която се отделят токсините от тялото. Освен това, целината улеснява по-доброто храносмилане, намалява задържането на вода и газовете. Яжте целина редовно, за да не се подува корема ви! Ако е възможно, изберете сготвена целина пред суровата (това се отнася и за всички зеленчуци), понеже сготвена се храносмила по-лесно.

#8: Диня

Динята е сезонен плод, затова не можете да го използвате през цялата година, но когато се появи на пазара ви, това е най-добрият избор. Знаете ли, че динята съдържа над 90% вода? Освен, че е естествен диуретик, динята също съдържа калий, който намалява задържането на вода.

               #9: Куркума

Шампионът на подправките, когато стане дума за подуване, куркумата е високо ценена в Азия заради лечебните й свойства. Тя се използва и за облекчаване на подут стомах.

#10: Аспержи

Аспержите ще накарат урината ви да мирише странно, но това е малка цена за подутия стомах, съгласни сте, нали?  Аспержите ускоряват отделянето на излишна вода от тялото, като облекчават неприятния дискомфорт, който причинява подуването на стомаха.

#11: Джинджифил

Джинджифилът е универсално лекарство, използвано, за да облекчи най-различни здравословни проблеми. Счита се, че подпомага храносмилането като отпуска мускулите на стомашно-чревния тракт, което помага при подуването. Някой да желае чаша джинджифилов чай?

Top