5 храни, за да си супер енергичен

5 храни, за да си супер енергичен

5 храни, за да си супер енергичен

Търсиш натурални храни, които ще те поддържат енергичен през целия ден? Не търси повече!

Въпреки че има добавки, които поддържат нивата ти на енергия високи (включително пчелно млечице и коензим Q10 и др.), балансираният прием на хранителни вещества ще ти дава енергия през цялото време. А това означава да хапваш здравословни храни, по възможност без допълнителна топлинна обработка.

Понеже тялото смила протеините, мазнините и въглехидратите по различен начин, да ядеш храни със здравословен микс от всички елементи е най-ефективният начин за правилно хранене. Тялото ти получава повече, използвайки по-малко! Има някои суперхрани, които се намират и приготвят лесно и зареждат тялото ти с необходимата енергия.

1. Банани

Бананите ни снабдяват с много калий - електролит, който помага за поддържане на нормалната функция на нервите и мускулите.

Тялото не съхранява калия за дълги периоди от време, за разлика от други хранителни вещества.  Това означава, че нивото на калий може да се понижи по време на стрес или изтощаващи упражнения, когато това вещество се отделя чрез обилно потене.

Захарта в бананите е лесно смилаема форма на въглехидрати, но бързо доставя много енергия, която се запазва, благодарение на съдържанието на фибри в бананите.

2. Вода

Без вода тялото ви не може да генерира енергия. Водата улеснява храносмилането, абсорбирането и транспортирането на хранителни вещества.

Помага също за регулиране и на телесната температура. Когато си дехидратиран, клетките ти получават енергийните хранителни вещества по-бавно и тялото ти не може да се справя с топлината, като се поти.

3. Леща и боб

Лещата и бобът са голям източник на фибри. Това означава бавно отделяне на глюкоза, както и на витамин В, желязо, магнезий, калий, цинк, калций и мед. Лещата доставя въглехидрати и протеини.

4. Овесени ядки

Овесените ядки съдържат енергизиращите и намаляващи стреса витамини от групата В, които помагат при превръщането на въглехидратите в използваема енергия. Овесените ядки са с нисък гликемичен индекс, защото съдържат повече фибри, които доставят стабилна енергия (за разлика от храните, които дават моментна, краткотрайна енергия), защото въглехидратите постепенно навлизат в кръвообращението.

Трябва да търсиш овесени ядки с високо съдържание на фибри като овесени трици, например. Най-добре е да избягваш обработените овесени ядки и да търсиш по-натурални варианти. Аз също избирам такива!

5. Ядки –кашу, бадеми, лешници, бразилски орехи

Тези ядки са богати на протеини, но също съдържат и магнезий - минерал, който играе важна роля при превръщането на захарта в енергия. Проучване показва, че липсата на магнезий, намалява енергията ви. Магнезият се съдържа и в пълнозърнестите храни, особено закуските от трици.

 

Още съвети как да запазиш енергията си!

Избягвай храните с високо съдържание на захар, особено рафинираните захари. Те покачват бързо кръвната захар, а после бързо я понижават, карайки те да се чувстваш уморен.

Избягвай кофеина. Той е стимулант с временен ефект. Въпреки че първоначално кафето покачва хормоните на стреса и дава тласък енергия, няколко чаши кафе на ден могат да доведат до преумора. Затова е по-добре да се наспиш!

Не яж много тежко ястие за обяд. Много енергия ще отиде за смилането на храната, като следобед това ще те накара да се почувстваш уморен. Спомни си как се чувстваш след обилния обяд за Коледа!

Друга стратегия за стабилизиране на кръвната захар, енергията и настроението е да ядеш малки порции и закуски на всеки три до четири часа вместо няколко големи ястия.

 

Източник:  nutriliving.com

 

 

 

Top