Инсулинова резистентност и какво означава за теб

Инсулинова резистентност и какво означава за теб

Инсулинова резистентност и какво означава за теб

Ппричините и последиците от диабета са добре познати - да имаш диабет означава, че тялото ти не произвежда достатъчно инсулин. Но знаеш ли, че инсулиновата резистентност също играе голяма роля в планирането на диетата?

Какво е инсулинова резистентност? Тя се появява, когато тялото не може да реагира на инсулина, който е или произведен от него, или е приеман подкожно (с инжекция).

Това води до по-високи нива на кръвната захар от нормалните - чувствителност, която варира с времето и е различна за всеки отделен човек. Тя се случва на клетъчно ниво, където клетките усвояват изядените въглехидрати и ги насочват към мускулите и мозъка.

Когато ядеш, въглехидратите се пренасят от стомашно-чревния тракт към кръвоносните съдове и клетките на мускулите и мозъка.

Познато ли ти е чувството на слабост, глад и замайване, от което много хора се оплакват, след като се нахранят? Точно за това говорим.

Ако се храниш с мазнини, особено животински, заедно с въглехидратите, това означава значително отлагане (понякога около 3 часа) при усвояването на въглехидратите от мускулите и мозъка.

Въглехидратите остават в кръвоносните съдове твърде дълго. Мускулите и мозъкът през това време гладуват, а ти съхраняваш мазнини в кръвоносните си съдове, вместо да им дадеш необходимата енергия.

Ако намалиш мазнините, ще ограничиш и инсулиновата резистентност. По този начин ще имаш повече енергия и няма да чувстваш замайване.

Това не означава да ядеш повече въглехидрати на мястото на мазнините. Яж повече зеленчуци.

Това пък не означава, че не можеш да се наслаждаваш на здравословни количества мазнини като тези на авокадото, кокосовия орех и орехите.

Имаш избор от най-разнообразни храни: крехко говеждо, свинско, риба или птиче месо са чудесна добавка към основните храни, които консумираш. И все пак, това не означава, че ако изядеш зеленчуков омлет от белтъци върху тост вместо бекон с яйца и бисквита, ще се почувстваш много по-добре.

Затова повечето хора, които използват Нутрибулет, съчетават Нутрибомбите с балансирано меню, различно от това, което съдържа много животински мазнини.

Още нещо важно - ако тренираш, още повече ще оптимизираш усвояването на въглехидратите от мускулните и мозъчните клетки. Само 10-минутна разходка ще подобри приема на въглехидрати.

Какво е важното тук? Ограничаването на мазнините и правенето на повече упражнения намалят инсулиновата резистентност и помагат да поддържаш нивото на кръвната захар в препоръчителните стойности.

Източник:  nutriliving.com

От Жанин Дейвис

Регистриан диетолог, специалист по диабет

Top