Направи си зареждащи Нутрибомби преди тренировка

Направи си зареждащи Нутрибомби преди тренировка

Направи си зареждащи Нутрибомби преди тренировка

 

Какви храни трябва да ядем преди или след тренировка - неясен въпрос, който предизвиква объркване. С какво да се нахраним? Кои храни са най-добри? Кои ни помагат да се възстановим? От това зависи каква тренировка ще правиш и на какво натоварване може да издържи тялото ти. Нека видим от какво се нуждае то по време на различните тренировки. А след това и как да използваме Нутрибулет, за да направим Нутрибомби, които ще ни помогнат да тренираме още по-оптимално.

Преди тренировката

Храните, които ядеш преди тренировка, влияят на това как ще се чувстваш, докато тренираш. Въпреки че не е уточнено какво точно да се яде преди тренировка, важно е да се нахраниш, преди да тренираш. Помисли за това какви упражнения ще правиш и според това избери подходяща Нутрибомба.

Повечето спортисти се нуждаят от 5 гр. въглехидрати на около 2 килограма телесно тегло един час преди тренировка със средна натовареност или 2 гр. въглехидрати на около 2 килограма телесно тегло четири часа, преди упражнения.

Ако ще се упражняваш по-малко от час, опитай:

Банана бууст или

Непобедимия коктейл от цвекло

Ако ще се упражняваш повече от час, опитай:

Бананово-протеинов бууст или

Протеинова напитка

Нуждаеш се от бърза закуска, за да потренираш? Опитай тези като добър източник на бързо освобождаваща се енергия:

Шепа горски плодове

2-3 фурми

Парче чист шоколад (избери си какъвто искаш вкус)

1 чаена лъжичка суров натурален мед

За след тренировка

Кога да се приемат хранителните вещества след тренировка също е спорен въпрос. Има ли времеви прозорец, през който да запълниш загубените запаси от хранителни вещества и да възстановиш мускулната тъкан?

Изследователите отговарят с ДА! Имаш 45 минути, за да презаредиш и възстановиш мускулите.

Нутрибомби преди тренировка

Въглехидратите стимулират отделянето на инсулин, хормон, който помага за възстановяване на мускулите.

Въглехидратите плюс малко количество протеин (около 10 гр.) намаляват кортизола, хормон, който разрушава мускулите.

Ако не си гладен, докато правиш почивка от тренировката, дори изяждането на малко количество храна, около 100 калории, ще е с добър ефект.

Проучване, направено сред морски пехотинци, показва, че 100 калории (8 гр. въглехидрати, 10 гр. протеини и 3 гр. мазнини), консумирани след тренировка, могат да допринесат за по-малко посещения при лекар, бактериални и вирусни инфекции, проблеми с мускулите и ставите, изтощение от горещина или мускулна треска. (Флакол, Мед Сай Спорт и Тренировки, 2004)

Бързи Нутрибомби след тренировка

Направи си тази Нутрибомба преди тренировка и я консумирай след 45 минути за бързо възстановяване!

Нутрибомба с фъстъчено масло

Зареждащ шоколад

Направи си Нутрибомби с хранителен екстрактор Нутрибулет, които да вземеш със себе си и да консумираш преди и след тренировката.

 

Източник:  nutriliving.com

 

От Сара Лефковиц

Регистриран диетолог, специалист по спортна диетология, автор от редколегията

Top