Бамя

Бамя

Познат също като баян, този много полезен зеленчук се яде, докато шушулката е зелена, крехка и неузряла. При готвене може да се получи слузеста консистенция, която обаче е много подходяща за сгъстяване на супи и яхнии. Любима съставка в много традиционни ястия, бамята се използва и в някои здравословни китайски гозби. Със само 30 калории на порция, тези малки зеленчуци са мечта за хората на диета!

Ползи за здравето

  • Богата на витамин A и бетакаротини като ксантин и лутеин, които помагат за здравето на очите
  • Добър източник на фолиева киселина, важна за жените в ранните стадии на бременността
  • Осигурява 36% от дневния прием на витамин C, който помага за борба с инфекциите и подсилва имунната система

Избор

При избора на бамя е важно шушулките да имат наситен зелен цвят и да са твърди. Избягвай такива, които са загубили цвета си или имат меки места. За да си сигурен, че е свежа, не съхранявай бамята повече от седмица и задължително я дръж в хладилник.

Принтирай
Top