Царевица

Царевица

Царевицата е с лоша репутация в последно време заради разпространението на генетично модифицираните култури (над 70% от царевицата в магазините за хранителни стоки в САЩ са били модифицирани), както и лошите ефекти от високото съдържание на фруктозен царевичен сироп. Но естествената, прясно отгледана царевица, може да бъде много добра основа за хранителната ти диета. Това е зеленчук, но с високо съдържание на нишесте като картофите и граха, така че често се включва като зърнена култура, когато планираме храненето си. Царевицата съдържа различни антиоксидантни фитонутриенти. Съдържанието на фибри е едно от предимствата, което я прави чудесна за здравето на храносмилателната система и контрола на кръвната захар. Само не забравяй да я дъвчеш добре или я сложи в Нутрибулет, за да се възползваш от качествата ѝ.

Ползи за здравето

  • Добър източник на каротиноиди и други антиоксидантни фитонутриенти
  • Високо съдържание на фибри за подпомагане здравето на храносмилателната система и поддържане на здрави популации полезни бактерии в дебелото черво
  • Помага за регулиране нивата на кръвната захар

Избор

Царевицата се продава замразена, консервирана, прясна без обвивка и прясна с обвивка. Най-важното е първо да се увериш, че царевицата не е била генномодифицирана. Ако избереш консерва, излей сока и изплакни, за да отстраниш излишната сол. Консервираната царевица е с по-ниски хранителни стойности поради различните процеси на консервиране. При покупка на прясна царевица търси такава със свежи листа, зелени и неизсъхнали. Обвивката трябва да я загръща добре и да не е твърде разхлабена. Провери зърната, като леко издърпаш част от обвивката. Зрънцата трябва да бъдат закръглени и плътно подредени в редове.

Принтирай
Top