Цариградско грозде

Цариградско грозде

Тези кисели зрънца не са просто обикновени плодчета. С ниското си съдържание на калории и мазнини, цариградското грозде се използва най често за направата на десерти или като основа за пикантни сосове. Но ще си доставиш наслада и ще разнообразиш вкуса си, ако ги добавиш към своята Нутрибомба. Смятат ги за твърде горчиви, но се комбинират добре с ябълки и стафиди, техните далечни родственици. С високото им съдържание на диетични фибри, витамин С и витамин А подсилваш имунитета си. Диетичните фибри спомагат за поддържането на здравословно тегло и намаляват риска от диабет и сърдечно-съдови заболявания.

Ползи за здравето

  • Съдържат антиоксиданти, които помагат за предотвратяване на сърдечно-съдови заболявания, диабет и невродегенеративни заболявания.
  • Съдържанието на витамин А може да помогне за понижаване на риска от развитие на макулна дегенерация
  • Манганът помага за предотвратяване на остеопороза и артрит
  • Манганът също подсилва метаболизма и спомага за регулирането на кръвната захар

Избор

Гледай плодчетата да са твърди и сухи, с наситен цвят. Зелените плодове не са узрели, но точно те най често се използват за приготвянето на пайове и конфитюри. Най-често се срещат по време на пролетните и летните месеци. Ако нямаш достъп до пресни, задължително купувай органични консервирани сортове, които са без добавени химикали и други добавки.

Принтирай
Top