Грейпфрут

Грейпфрут

Всички сме чували за диетите с грейпфрут! Свойството на този плод да разбива мазнините се дължи на способността му да регулира нивата на инсулина и да потиска апетита. Грейпфрутът е мощен източник на витамин C и е богат на ликопен, който е важен антиоксидант за правилното функциониране на простатата. Яж го, пий сок от него, гарнирай ястия, този мегаплод може да бъде пръв приятел на сърцето - понижава холестерола и триглицеридите в кръвта. Доказано е, че намалява риска от калциево-оксалатни бъбречни камъни. Но внимавай, ако взимаш различни медикаменти. Грейпфрутът може да повиши свойствата на медикамента и да причини вредни странични ефекти. За да подготвиш грейпфрута за Нутрибомбата, измий кората (въпреки, че ще бъде отстранена, бактериите по нея може да се прехвърлят във вътрешността по време на рязането с нож), махни ципите и с помощта на лъжица изгреби месестата част.

Ползи за здравето

  • Помага за намаляването на телесните мазнини
  • Поддържа здравето на простатата
  • Богат на витамин C
  • Помага за облекчаване на запека и лошото храносмилане

Избор

Когато си купуваш грейпфрути, избери такива с жълта кора и с лек оттенък на розово. Не се тревожи, ако има петна по плода, те понякога се появяват при триене между два плода или клоните на дървото по време на бране. Готови са за ядене веднага след като са обрани, няма нужда да чакаш да узреят допълнително. Препоръчително е също да провериш тежестта на плода, най-добре да е по-тежък от размерите си и да излъчва лек сладникав аромат. Съхранявай грейпфрута в продължение на седмица при стайна температура или в хладилник до 2-3 седмици.

Принтирай
Top