Кокосово масло

Кокосово масло

Кокосовото масло навремето не е било популярно заради високото си съдържание на наситени мазнини, но днес се смята за суперхрана. Какво се е променило? Със сигурност не са се променили кокосовите орехи, просто научните изследвания достигат до нови открития. Днес знаем, че мазнините в кокосовото масло са средноверижни мастни киселини, по-дребни от дълговерижните мастни киселини, което улеснява тялото в използването им за енергия. Кокосовото масло съдържа изумителни антимикробни свойства и е доказано в някои изследвания, че помага за отслабването.

Ползи за здравето

  • Източник на лауринова киселина, за която е открито, че подобрява мозъчните функции и имунната система
  • Доказан антивирусен, антибактериален и антигъбичен агент
  • Съдържа средноверижни триглицериди, добър източник на енергия за атлети

Избор

Препоръчваме ти да избягваш хидрогенирано кокосово масло, тъй като то съдържа омразните "трансмазнини". Търси екстра върджин или нерафинирано, студено пресовано, органично кокосово масло. Това е основна мазнина, която има способността да остане свежа на стайна температура за дълго време. Помни обаче, че нерафинираното върджин кокосово масло преминава от твърда към течна форма при температура от и над 24 градуса по Целзий.

Принтирай
Top