Нахут (Леблебия)

Нахут (Леблебия)

Нахутът е едно от най-популярните бобови растения в света. Зърната са кръгли и твърди, с орехов вкус, и се използват за приготвяне на традиционния хумус. Нахутът е страхотен за храносмилателната система, благодарение на високото си съдържание на фибри. Между 65-75% от фибрите му са неразтворими - остават несмлени докрай в дебелото черво, което ги прави отличен избор за предотвратяване на рак на дебелото черво. Подобно на всички други бобови култури, нахутът е богат на протеини, фолиева киселина, манган, триптофан, желязо и фосфор.

Ползи за здравето

  • Високото съдържание на неразтворими фибри спомага за намалява риска от рак на дебелото черво и поддържа здравия тонус на храносмилателната система
  • Доказано е, че намалява общия прием на храна и потиска апетита, което може да доведе до загуба на тегло
  • Висок състав на протеини

Избор

Сушените зърна се нуждаят от предварителна подготовка - трябва да се накиснат и сварят, преди да може да ги използваш в рецепта. Макар да са трудни за приготвяне, сушените зрънца обикновено притежават по-добър вкус и текстура - имат по-силен аромат и твърда консистенция. Те са също така с ниско съдържание на натрий, но изплакването и изливането на течността от консервирания нахут може значително да намали количеството им на сол. Ако използваш сушен, увери се, че не е сбръчкан или напукан. При покупката на консерва търси с ниско съдържание на натрий или без добавена сол. Ако предпочиташ нахутено брашно, което се намира лесно в повечето магазини за хранителни стоки, увери се, че е смляно от изпечени зърна. В суров вид зърната съдържат трудно смилаемо вещество, което може да доведе до образуване на газове.

Принтирай
Top