Тиква

Тиква

Част е от семейство Тиквови заедно с други вкусни плодове като динята, пъпеша и тиквичката. Толкова е вкусна, че със сигурност не искаш да я похабиш като фенер за Хелоуин! Суровата тиква е нискокалорична и богата на цинк, желязо и фибри. Тиквата е с високо съдържание на витамин C и бетакаротин и помага за предпазване от мускулна дегенерация. Тиквата в консерва има сходен хранителен профил с малко по-ниско съдържание на фибри от пресния вариант, но пък има повече биодостъпен каротин, което се дължи на топлинната обработка в процеса на консервиране. Като бонус, тиквените семки са добър източник на протеини, фибри, желязо, магнезий и фосфор, така че добави и тях към Нутрибомбата!

Ползи за здравето

  • Отличен източник на бетакаротин за добро зрение
  • Може да подпомогне загубата на тегло
  • Богато съдържание на антиоксиданти за неутрализиране на свободните радикали

Избор

Най-добре си взимай малки тикви, без петна, тъй като те са с по-мека и вкусна сърцевина. Внимавай кората да не е лъскава, освен ако не е изтъркана от производителя. Това означава, че е откъсната прекалено рано.

Принтирай
Top