Тиквено семе

Тиквено семе

След слънчогледовите семки, тиквените са сред най-обичаните. Оказват се и много полезни за здравето. Съдържат фитостероли, които намаляват холестерола, заздравяват костите, подсилват имунната система и намаляват риска от някои видове рак. Добре известни са с високото си съдържание на цинк, който предпазва от рак на простатата и подсилва имунната система. Тиквените семки са и чудесен източник на протеини и желязо. Можеш да ги прибавиш директно в блендера.

Ползи за здравето

  • Добър източник на цинк за намаляване на продължителността и симптомите на настинка
  • Витамин E за защита на кожата и предпазване от увреждане на клетките
  • По-високо съдържание на протеини от повечето семена и ядки
  • Омега-3 мастни киселини за намаляване на възпаленията

Избор

Суровите семки от тиква често се продават в магазините за здравословни храни, а в западните държави ги наричат "пепитас". Може да ги намериш и насипно в магазинчетата за ядки. Опаковани пък винаги ще ги откриеш в големите магазини за хранителни стоки. Внимавай обаче да не са овлажнени или набръчкани. Колкото и да са вкусни печените семки, истината е, че суровите са по-полезни за твоята Нутрибомба. Когато си купуваш семки насипно, поискай да ги помиришеш, за да не се окаже, че са развалени. Може да ги съхраняваш в херметична кутия в хладилника за няколко месеца, макар че вкусът им е най-свеж през първите два месеца.

Принтирай
Top