Тиквички

Тиквички

Тиквичката е добре познат източник на антиоксиданти от каротиноидното семейство, включително лутеин и зеаксантин. Най-много от тези полезни вещества се крият в кората ѝ, затова не я бели. Купувай обаче органични тиквички, за да избегнеш нежелани химикали, с които може да е третирана кората. Тиквичките съдържат много от витамините B, за които е доказано, че регулират кръвната захар. Освен това съдържат и фибри, цинк, магнезий и омега-3 мастни киселини. Избирай органични сортове, изплакни ги и ги нарежи, за да ги сложиш в Нутрибомба.

Ползи за здравето

  • Около 95% вода
  • Притежава противоракови свойства и каротиноиди
  • Охлаждаща храна, която помага да се овладеят възпалителните състояния

Избор

За да си сигурен, че тиквичките са пресни, трябва да са малко по-тежки за размера си. Увери се, че имат лъскава кора без петна, която не е прекалено твърда. Големите тиквички може да са влакнести, а малките може да нямат вкус, затова средните по размер са най-добри. Съхранявай тиквичките в хладилника без да ги миеш, най-добре в херметична кутия за не повече от седмица. Измивай непосредствено преди консумация.

Принтирай
Top